Wizyta wicepremiera J. Gowina na Pomorzu
Wicepremier Jarosław Gowin przebywał dzisiaj z wizytą na Pomorzu. Jego przewodnikiem i gospodarzem była poseł Magdalena Sroka.
Podczas pierwszego spotkania – z Prezesem Związku Gmin Pomorskich i wójtem Gminy Trąbki Wielkie panem Błażejem Konkolem – tematem rozmowy była aktualna sytuacja pandemiczna samorządów oraz bieżące i planowane inwestycje.
Następnie Szef MRPiT odwiedził Stację Uzdatniania Wody w Pszczółkach. Jest to przedsięwzięcie realizowane przy wsparciu z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Goście rozmawiali na temat tej inwestycji z wójtem Maciejem Urbankiem.
W Przywidzu odbyło się spotkanie z udziałem wójtów powiatu gdańskiego na temat programu mieszkaniowego Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii dotyczącego budowy nowych, przystępnych cenowo mieszkań.
Przy okazji wicepremier J. Gowin powitał w szeregach PJG wójta gminy Przywidz Marka Zimakowskiego.
„Wójt Zimakowski to samorządowiec z ogromnym doświadczeniem, świetnie zarządzający tą niewielką, ale przepiękną gminą.” – przedstawiła wójta poseł M. Sroka.
Pod koniec wizyty na Trasie Kwiatkowskiego w Gdyni, z udziałem wicepremiera J. Gowina, poseł M. Sroki, wiceprezydenta Gdyni Katarzyny Gruszeckiej-Spychała, wójta gminy Kosakowo Marcina Majek oraz burmistrza Rumii Michała Pasiecznego, odbyła się konferencja prasowa.
Tematem konferencji było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z portu w Gdyni. Jest to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem. Inwestycja jest częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi.
Pierwsza inwestycja ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.